Klachten en Wzd vertrouwenspersoon

Klachtenregeling

Jouw vragen, wensen en mogelijkheden staan centraal bij de zorg van Talenty.

Even praten helpt goed
Ben je ontevreden? Vaak helpt praten met je (woon)begeleider het beste. Misschien vind je het fijn als de zorgmanager of je familie er ook bij is. Meestal kom je zo samen tot een goede oplossing. Lukt dit niet of kom je er niet uit, dan kan je ook bij de klachtenfunctionaris terecht.

Klachtenfunctionaris wijst je de weg
Soms weet je niet goed wat je met je klacht moet doen. Je kan je klacht voorleggen aan een klachtenfunctionaris.

Vitaal Zorggroep maakt gebruik van de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Quasir. De klachtenfunctionaris staat jou bij met advies en het formuleren van jouw klacht en bemiddelt bij het komen tot een oplossing. Jouw klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld.

Via deze link kunt u uw klacht insturen naar de klachtenfunctionaris.https://forms.zenya.work/oklcbvb5jm/335

Contactgegevens:

Telefoonnummer: 06 484455388 (ma t/ vr van 9.00 tot 17.00 uur)

Email: bemiddeling@quasir.nl

Uiterlijk binnen 48 uur (op werkdagen) na uw melding wordt u terug gebeld of gemaild, bij geen gehoor.

Geschillencommissie
Ben je ontevreden over de afhandeling van je klacht? De klachtenfunctionaris kan je doorverwijzen naar de geschillencommissie en je helpen om je klacht op papier te zetten. Kijk voor meer informatie op www.degeschillencommissiezorg.nl

Cliëntvertrouwenspersoon Wzd

  • Heb je te maken met zorg of begeleiding waar je niet zelf voor gekozen hebt?

  • Heb je het gevoel dat je minder vrijheid hebt dan je wilt?

  • Heb je een vraag of klacht over bovenstaande onderwerpen?

  • En wil je hier over praten?

  • Of heb je een probleem dat je aan niemand durft te vertellen?

Wanneer een cliënt of zijn vertegenwoordiger vragen of klachten heeft over onvrijwillige zorg, heeft de cliënt recht op ondersteuning van een cliëntvertrouwenspersoon Wzd.
De cliëntvertrouwenspersoon Wzd is onafhankelijk en wordt geleverd door Zorgstem. In deze flyer lees je wie bij Talenty de cliëntvertrouwenspersoon is en hoe je haar kan bereiken. Link naar flyer die we van Leonieke Willemse hebben gehad in de ‘jij versie’.

Externe klachtencommissie

De Wzd kent een specifieke klachtenregeling. Klachten op basis van de Wzd worden beoordeeld door een externe klachtencommissie. Talenty maakt hierbij gebruik van de klachtencommissie KCOZ. De onafhankelijk vertrouwenspersoon Wzd (Zorgstem) ondersteunt de cliënt en/of wettelijke vertegenwoordiger bij het indienen van de klacht.
Neem voordat je een klacht gaat indienen altijd eerst contact op met de klachtenfunctionaris van Talenty (link naar plek op website). De klachtenfunctionaris kan erop toe zien dat de juiste klachtenprocedure wordt gehanteerd.